Описание: http://www.ifgp.dp.ua/pic/1x1.gif

Описание: http://www.ifgp.dp.ua/pic/1x1.gif

Описание: http://www.ifgp.dp.ua/pic/image001.gif

Описание: http://www.ifgp.dp.ua/pic/1x1.gif

   початок | новини | про інститут | структура | навчання | адреси | різне

Описание: http://www.ifgp.dp.ua/pic/1x1.gif

Описание: http://www.ifgp.dp.ua/pic/top_5x1.gif

Описание: http://www.ifgp.dp.ua/pic/1x1.gif

Описание: http://www.ifgp.dp.ua/pic/1x1.gif

 

Описание: Національна Академія Наук України
Описание: http://www.ifgp.dp.ua/pic/1x1.gif

Описание: Міністерство освіти і науки України

 

Описание: http://www.ifgp.dp.ua/pic/1x1.gif

Описание: http://www.ifgp.dp.ua/pic/1x1.gif

Описание: http://www.ifgp.dp.ua/pic/1x1.gif

                                                                                                                                        Ukr  Eng             Назад

 

ОБҐРУНТУВАННЯ СХЕМИ АВТОМОБІЛЬНО-КОНВЕЄРНОГО ТРАНСПОРТУ ІЗ НАСКРІЗНИМ ПРОЇЗДОМ АВТОСАМОСКИДІВ ПРИ РОЗВАНТАЖЕННІ

 

А.А. Адамчук1*

1Національний технічний університет «Дніпровська політехніка», м. Дніпро, Україна

*Відповідальний автор: e-mail: Adamchuk.A.A@nmu.one

 

Физико-технические проблемы горного производства, 2021, (23), 200-215.

 

https://doi.org/10.37101/ftpgp23.01.013

full text (pdf)

 

ABSTRACT (IN UKRAINIAN)

 

Мета. Обґрунтування ефективності комбінованої внутрішньокар’єрної автомобільно-конвеєрної транспортної схеми з наскрізним проїздом автосамоскидів при їх розвантаженні з точки зору економічної, технологічної та екологічної умов переходу на нову схему транспорту.

Методика. Для обґрунтування ефективності запропонованої схеми з наскрізним проїздом автосамоскидів при їх розвантаженні було застосовано системний підхід, що враховує економічну, технологічну та екологічну умови переходу на нову схему транспорту і, сформульовані на їх підґрунті положення щодо впровадження нових схем комбінованого внутрішньокар’єрного транспорту на глибоких кар’єрах.

Результати. Було порівняно чотири схеми комбінованого автомобільно-конвеєрного транспорту: з тупиковим фронтом і тупиковим розвантаженням, з наскрізним фронтом і тупиковим розвантаженням, з тупиковим фронтом і наскрізним проїздом із наскрізним фронтом і наскрізним проїздом автосамоскидів над бункером. Найбільш ефективні за трьома умовами переходу на нову схему транспорту є схеми з наскрізним проїздом автосамоскидів при їх розвантаженні.

Наукова новизна. Окрім відомих чотирьох типів перевантажувальних пристроїв із наскрізним проїздом автосамоскидів: з підйомним мостом, з поперечно-рухомим мостом, з привідними балками та з поворотною платформою, вперше було виділено п’ятий тип перевантажувальних пристроїв – з поворотними мостами, що рухомо закріплені до опорних балок (транспортних колій) з можливістю повороту у вертикальній площині. Така конструкція дозволяє відмовитися від приводу, а повертання розвантажувальних мостів вести за рахунок дії сили ваги гірничої маси.

Практична значимість. Встановлено, що впровадження схем із наскрізним проїздом автосамоскидів дозволяє скоротити об’єм гірничо-капітальних робіт на 2,7-7,5 млн. м3, витрати палива на 150 тис. л (2 літри за кожен транспортний цикл автосамоскидів), зберегти землі від порушення відкритими гірничими роботами розміром 5-13 га в залежності від моделі автосамоскидів, що застосовується для транспортування гірничої масі і глибини спорудження перевантажувального пункту.

Ключові слова: автосамоскид, комбінована схема транспорту, перевантажувальний пункт, наскрізний проїзд при розвантаженні автосамоскидів, перевантажувальний пристрій, автомобільно-конвеєрний транспорт

 

СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ

 

1. Трубецкой, К.Н., Пешков, А.А., & Тимченко, О.А. (1989). Определение технологического содержания понятия “глубокий карьер”. In З.А. Терпогосов (Ed.), Развитие рудников при комплексном освоении месторождений (pp. 8–21). ИПКОН АН СССР.

2. Перегудов, В.В., Федин, К.А., Несмашный, Е.А., Колесников, Д.В., Удод, Е.Г., & Короленко, М.К. (2012). Обоснование оптимальных параметров открытых горных выработок на Криворожских карьерах: монография. Дионис.

3. Ракишев, Б.Р. (2015). Технологические комплексы открытых горных работ: Учебник.

4. Shustov, O., & Dryzhenko, A. (2016). Organization of dumping stations with combined transport types in iron ore deposits mining. Mining of Mineral Deposits, 10(2), 78–84. https://doi.org/10.15407/mining10.02.078

5. Хорольский, А.А., & Гринев, В.Г. (2020). Возможности создания новой технологии оптимального проектирования природопользования. Горно-геологический журнал, 61, 4–12.

6. Хорольский, А.А., & Гринев, В.Г. (2018). Выбор сценария освоения месторождений полезных ископаемых. Геология и охрана недр, 3, 68–74.

7. Гріньов, В.Г., & Хорольський, А.О. (2020). Дослідження основ технології оптимального проєктування раціонального користування родовищами цінних копалин. Мінеральні ресурси України, 2, 19–24.

8. Адамчук, А.А., & Шустов, О.О. (2018). Системний підхід до вибору нових засобів транспорту для роботи на глибоких кар’єрах. Збірник наукових

праць Національного гірничого університету, 54, 8–18. http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpngu_2018_54_3

9. Ржевский, В.В. (1980). Технология и комплексная механизация открытых горных работ. Учебник, изд. 3, перераб. и доп. Недра.

10. Дриженко, А.Ю. (2014). Відкриті гірничі роботи: підручник. Національний гірничий університет.

11. Дриженко, А.Ю. (2011). Карьерные технологические горнотранспортные системы: монография. НГУ.

12. Kalybekov, T., Rysbekov, K.B., Sandibekov, M.N., Zhakypbek, Y., & Begymzhanova, Y.Y. (2020). The study of rational technology of reclamation of the mine-out quarry space. Journal of Advanced Research in Natural Science, 9, 63–70. https://doi.org/10.26160/2572-4347-2020-9-63-70

13. Vuyeykova, O., Sladkowski, A., Stolpovskikh, I., & Akhmetova, M. (2016). Rationalization of road transport park for the carriage of mining rocks in the open mines. Transport Problems, 11(1), 79–85. https://doi.org/10.20858/tp.2016.11.1.8

14. Moldabayev, S.K., Adamchuk, A.A., Toktarov, A.A., Aben, Y., & Shustov, O.O. (2020). Approbation of the technology of efficient application of excavator-automobile complexes in the deep open mines. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, 4, 30–38. https://doi.org/10.33271/nvngu/2020-4/030

15. Адамчук, А.А., & Шустов, А.А. (2020). Разработка технологических решений по применению экскаваторно-автомобильных комплексов в глубоких карьерах. Труды сатпаевских чтений “Сатпаевские чтения - 2020” Том 1, 333–336.

16. Короленко, М.К., Перегудов, В.В., Федин, К.А., Романенко, А.В., & Протасов, В.П. (2012). Совершенствование транспортных схем выдачи руды для условий ОАО «Южный ГОК» : монография. Дионис.

17. Адамчук, А.А. (2017). Обґрунтування доцільних схем розвантаження автосамоскидів в бункер при комбінованому автомобільно-конвеєрному транспорті. ІІ Міжнародна науково-технічна інтернет-конференція «Інноваційний розвиток гірничодобувної галузі», 73.

18. Смирнов, В.П., & Лель, Ю.И. (2002). Теория карьерного большегрузного автотранспорта. УрО РАН.

19. Сарыбаев, Н.О., & Адамчук, А.А. (2019). К установлению целесообразности применения крутонаклонных конвейеров в карьерах. Инновационные технологии – ключ к успешному решению фундаментальных и прикладных задач в рудном и нефтегазовом секторах экономики РК: Труды сатпаевских чтений, 691–695.

20. Адамчук, А.А., Шустов, О.О., & Отюський, А.О. (2018). Енергетична оцінка транспортних схем при автомобільно-конвеєрному транспорті на глибоких горизонтах залізорудних кар’єрів. Матеріали VI Всеукраїнської науково-технічної конференції студентів, аспірантів і молодих вчених «Молодь: наука та інновації», 1, 2–3.

21. Адамчук, А.А. (2017). Исследование параметров доработки глубоких карьеров открытым способом. Збірник наукових праць Національного гірничого університету, 50, 10–17. http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpngu_2017_50_3

22. Бабець, Є.К., Мельникова, І.Є., Гребенюк, С.Я., & Лобов, С.П. (2015). Дослідження техніко-економічних показників гірничодобувних підприємств України та ефективності їх роботи в умовах змінної кон’юнктури світового ринку залізорудної сировини: монографія (Є.К. Бабець (ed.)). вид. Р.А. Козлов.

23. Адамчук, А.А., & Шустов, О.О. (2017). Обґрунтування раціональних схем при автомобільно-конвеєрному транспорті на глибоких кар’єрах України. Матеріали V Всеукраїнської науково-технічної конференції студентів, аспірантів і молодих вчених «Молодь: наука та інновації», 1, 2–3.

24. Шапарь, А.Г., Лашко, В.Т., & Новожилов, С.М. (2001). Перегрузочные пункты при автомобильно-конвейерном транспорте на рудных карьерах : монография. ИППЭ НАН Украины.

25. Тартаковский, Б.Н., Крымский, В.И., Андрющенко, А.В., Лашко, В.Т., & Аникин, Н.Н. (1980). Устройство для разгрузки автосамосвалов в бункер.

26. Пасхин, Б.М., & Попов, А.Н. (1960). Устройство для разгрузки самосвалов в бункер (Patent No. 132123).

27. Меньшиков, Б.А., & Сисин, А.Г. (1978). Мост для надбункерной разгрузки автосамосвалов (Patent No. 606796).

28. Буданов, В.Е., Корякин, А.И., & Лоханов, Б.Н. (1981). Устройство для надбункерной разгрузки автосамосвалов (Patent No. 800077).

29. Макашов, В.Н., Корбинский, Г.М., Дриженко, А.Ю., & Гринберг, Э.М. (1983). Устройство для разгрузки автосамосвалов (Patent No. 1057393).

30. Шверник, А.М., Шлихтер, Л.В., & Тункель, Н.Р. (1959). Приемное устройство для угля и других сыпучих и кусковых материалов (Patent No. 120157).

31. Анистратов, Ю.И., Ржевский, В.В., Каретников, В.Н., & Ляпин, Л.А. (1962). Мост для разгрузки сыпучих материалов в бункеры и рудоспуски (Patent No. 147533).

32. Дриженко, А.Ю., Адамчук, А.А., Шустов, О.О., Молдабаєв, С.К., & Нікіфорова, Н.А. (2019). Пристрій для розвантаження порід із автосамоскидів у бункер (Patent No. 119491).

33. Молдабаєв, С.К., Кузьменко, С.В., Калюжный, Е.С., Дриженко, А.Ю., & Адамчук, А.А. (2020). Устройство для перегрузки скальных пород с автотранспорта на конвейерный подъемник (Patent No. 34570).

 

 

 

Описание: http://www.ifgp.dp.ua/pic/1x1.gif

Описание: http://www.ifgp.dp.ua/pic/1x1.gif

Описание: http://www.ifgp.dp.ua/pic/1x1.gif

Описание: http://www.ifgp.dp.ua/pic/1x1.gif

Design by ... ...